Opublikowano:

Dbaj o piękno po 40-tce! – odpowiednia dieta kluczem do jędrnej, pięknej i młodo wyglądającej cery!

Ogólny wygląd Twojej cery, jej jędrność, koloryt a nawet ilość zmarszczek, to wszystko zależy między innymi od Twojej diety! Czy to nie jedna z lepszych wiadomości dzisiejszego dnia? Sama możesz sprawić, że będziesz wyglądała łaniej i młodziej!

To, co nakładasz na talerz, jakie przekąski wybierasz oraz jakimi napojami raczysz się na co dzień w znacznym stopniu wpływają na kondycję skóry. Są produkty, które sprawiają, że cera wygląda świeżo, gładko i promiennie, natomiast inne wpływają wysuszająco a nawet niszcząco.

Co więc jeść, aby wyglądać świetnie? Odpowiedzi w dzisiejszym poście, w którym poruszę tematy:

  1. Jak jedzenie wpływa na skórę?
  2. Co jeść, aby skóra wyglądała młodziej?
  3. Jakiego jedzenia unikać?

To co dostarczasz do organizmu wraz z dietą, czyli całe jedzenie łącznie z przekąskami oraz napoje, ciągle buduje Cię na nowo. W trakcie życia komórki ciała umierają i zostają zastąpione nowymi. Ten proces trwa przez całe życie, choć wraz z wiekiem zaczyna powstawać coraz mniej komórek. Zaczynają przeważać procesy kataboliczne (rozpadu) nad anabolicznymi (budowy). Dlatego tak bardzo ważne jest abyś już dzisiaj zmieniła swoje podejście do diety i wybierała mądrze. Aby dać komórką jak najwięcej składników potrzebnych do odpowiedniego wzrostu.

Aby organizm funkcjonowała prawidłowo, abyś czuła się i wyglądała dobrze oraz abyś zachowała zdrowie, należy jeść odpowiednie proporcje makroskładników, czyli białka, tłuszczy i węglowodanów. Za prawidłowe proporcje uważa się 15% zawartość białka w diecie, 30-35% zawartość tłuszczy oraz 50-55% zawartość węglowodanów. To po pierwsze.

Po drugie, należy jeść jak najbardziej pełnowartościowe produkty, zawierające duże ilości substancji odżywczych. Do takich produktów należą:

  • Węglowodany złożone pod postacią pełnoziarnistego chleba, kasz, płatków zbożowych (naturalnych; nie gotowych płatków śniadaniowych), ziemniaków, makaronów pełnoziarnistych czy ryżu.
  • Białko pod postacią chudych mięs, jaj oraz ryb.
  • Zdrowe tłuszcze, które znajdziesz w olejach roślinnych, awokado, orzechach, pestkach, siemieniu lnianym czy tłustych rybach morskich.
  • Warzywa i owoce wszelkiego rodzaju jako źródło witamin, minerałów i antyoksydantów.
  • Suche nasiona roślin strączkowych, czyli groch, fasola, soczewica, ciecierzyca czy soja.

Ilość warzyw i owoców w diecie powinna stanowić ok. 5-7 porcji dziennie. Wybieraj różne warzywa i różne owoce. Im bardziej urozmaicona dieta tym lepiej! Dlatego nie ograniczaj się do jednego rodzaju kaszy czy mięsa. Nie jedz codziennie ziemniaków na obiad tylko na przemienne z makaronem pełnoziarnistym, ryżem czy kaszą. Kupuj świeże produkty od sprawdzonych dostawców.

Poniżej przedstawiam listę produktów, które bezpośrednio oddziałują na kondycję twojej skóry. Mam nadzieje, że przekona Cię to częstego sięgania po nie

  • NNKT, czyli niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, czasem nazywane zdrowymi tłuszczami, czyli orzechy, pestki, siemię lniane, oleje roślinne, awokado czy tłuste ryby morskie to budulec błon komórkowych. Dzięki tym kwasom skóra staje się elastyczna i nawilżona. Dodatkowo kwasy omega 3, które znajdziesz w NNKT mają działanie przeciwzapalne, czyli ładnie wyciszają zaczerwienienia skóry oraz ewentualne wypryski na twarzy.
  • Antyoksydanty zawarte w warzywach i owocach mają zadanie wyłapywać wolne rodniki które przyczyniają się do starzenia organizmu. Jak napisałam powyżej, optymalna ilość warzyw i owoców dziennie to 5-7 porcji. Najlepiej z przewagą warzyw.
  • Warzywa i owoce to również prawdziwa bomba witaminowa. A witaminy i minerały wpływają bezpośrednio na wygląd skóry oraz na jej funkcjonowanie i odbudowę. Dlatego już dzisiaj postanów sobie, że warzywo i owoc w każdym posiłku dnia będzie niezbędnym elementem.
  • Kolagen to kolejny składnik, którego w Twojej diecie nie może zabraknąć. Wpływa on pozytywnie na skórę, uelastyczniając ją oraz zapobiegając powstawaniu zmarszczek. Wpływa również na zmniejszenie widoczności cellulitu! Kolagen dostarczysz jedząc galaretki, owocowe, ryby i mięso w galarecie, chrząstki, kurze łapki, golonki, salceson i dania z użyciem żelatyny.
  • Nabiał dzięki zawartości wapnia, powinien być obowiązkowy Twojej w diecie. Jego optymalna ilość to 2-3 porcje dziennie. Najlepiej wybierać fermentowane produkty mleczne jak kefir czy jogurt naturalny. Pamiętaj, że jedząc odtłuszczony nabiał nie dostarczysz witaminy D (ponieważ ta witamina jest rozpuszczalna w tłuszczach). A jak nie dostarczysz witaminy D to i wapń się nie wchłonie. Dlatego daruj sobie produkty light i kupuj z 1,5-2% zawartością tłuszczu.
  • Krzem, który znajdziesz w skrzypie polnym to „pierwiastek urody”. Dzięki niemu dostarczysz bardzo dużo minerałów, które bezpośrednio wpłyną na wygląd Twojej skóry, ale też włosów i paznokci. Herbatkę ze skrzypu pij w ilości 1-2 filiżanek dziennie.

Aby Twoja skóra zawsze wyglądała pięknie, świeżo i młodzieńczo powinnaś zrezygnować z niektórych produktów i dań. Oto ich lista:

  • Fast foody, które zawierają bardzo dużo niezdrowych tłuszczy oraz soli. Przez nie na twarzy mogą pojawiać się wypryski a kolor cery może przypominać szary. Dodatkowo nadmiar soli może prowadzić do nieestetycznej opuchlizny. Zamiast kupnych fast foodów rób swoje wersje dań z użyciem sprawdzonych, zdrowych produktów.
  • Kupne słodycze to kolejny destrukcyjny produkt na naszej liście. Nie dosyć, że zawierają w swoim składzie bardzo dużo cukru to są „bogactwem” ulepszaczy smaku, barwników oraz substancji zapachowych. Cała ta chemia niestety odkłada się w tkankach sprawiając, że nie wyglądasz dobrze a dodatkowo źle się czujesz. Musze dodać, że nadmierna ilość słodyczy może prowadzić i nadwagi, i otyłości! Słodycze najlepiej jeść max 2-3 razy w tygodniu, przygotowując własne wersje zdrowych fit słodkości.
  • Przetworzona żywność pod postacią gotowych dań za słoika czy papierka, kostki rosołowe i przyprawy typu wegeta to kolejna rzecz, która należy wykluczyć w celu dobrego zdrowia, samopoczucia i wyglądu. Tego typu jedzenie ma bardzo mało substancji odżywczych, natomiast nafaszerowane jest chemią. Najlepiej gotuj sama w domu, abyś wiedziała co jesz. Jeśli chcesz zjeść coś na wynos, dopilnuj, aby było to jedzenie ze sprawdzonej knajpki, w której dbają o zdrowie i samopoczucie klientów. Budki z chińskim czy kebabem traktuj natomiast jako jednorazowy wyskok raz na jakiś czas.
  • Alkohol to coś, co powinno być tylko dodatkiem. Raz na jakiś czas nie zaszkodzi, ale pity w większych ilościach wyniszcza organizm, potęguje zmarszczki i sprawia, że wyglądasz gorzej i starzej.
  • Płatki śniadaniowe, które są bardzo przetworzonym produktem zawierającym bardzo dużo cukru w składzie. Zamiast nich sięgaj po płatki owsiane, jęczmienne czy żytnie w naturalnej postaci. Możesz również sama zrobić śniadaniową granolę, którą będziesz mogła zjeść z mlekiem, jogurtem czy owocami.
  • Jogurty owocowe… przez ich skład nie powinny stać na półce z nabiałem a raczej na tej ze słodyczami. Bardzo duża ilość cukru i minimalna ilość owoców sprawiają, że produkt ten nie jest zdrowy. Gdy ja mam ochotę na jogurt owocowy po prostu blenduję jogurt naturalny lub grecki z ulubionymi owocami i odrobiną miodu. Spróbuj, może Tobie również zasmakuje!
  • Słodzone napoje całkiem wyrzuć ze swojej diety a zamiast nich sięgaj po wodę źródlaną, herbaty owocowe i ziołowe oraz herbatę zieloną, czerwoną i w mniejszej ilości – czarną.

Jedzenie, cała Twoja dieta i wybory żywieniowe mają moc! Pamiętaj, że to Ty decydujesz co znajdzie się na Twoim talerzu i w jakiej ilości. Jeśli dzięki odpowiedniej diecie możesz wyglądać lepiej i czuć się świetnie skorzystaj z tego już dzisiaj!

Jeśli artykuł Ci się spodobał, będzie mi bardzo miło, gdy go udostępnisz

Buziaki! – Kasia

Dodaj komentarz